Imint medverkar och presenterar på Redeye Technology Seminar 2017

IMINT Image Intelligence AB (”Imint”), kommer att medverka i Redeye Technology Seminar den 23 november 2017, tillsammans med tjugonio andra teknikbolag. Imints VD Andreas Lifvendahl presenterar bolaget klockan 15.40.

Evenemanget hålls för elfte året i rad och äger rum på Haymarket by Scandic i Stockholm. Evenemanget presenteras som en spännande mötesplats för investerare, analytiker, media och tjugonio tongivande bolag inom Technology sektorn. Seminariet är inte öppet för allmänheten, utan inbjudan från organisatören krävs. Däremot kan presentationer följas genom liveströmmad videosändning. För att titta på livesändningen krävs att du är inloggad på Redeye.se. Medlemskapet är gratis, inloggning tar mindre än 30 sekunder och ingen registrering i förhand krävs.

Livesändningen finns på: https://www.redeye.se/events#/event/544524

Jens Ålander, CFO Imint

E-post: jens.alander@vidhance.com

Om Imint:

Imint Image Intelligence AB är ett svenskt mjukvarubolag grundat 2007 vars mål är att inta en världsledande position för att analysera, optimera och förbättra video, till exempel i realtid direkt från kameran eller i live-strömmar, för att skapa mervärde åt företrädesvis konsumentmarknaden. Imints mjukvaruteknologi Vidhance® har integrerats och sålts till internationella bolag inom krävande tillämpningar inom försvar och industri. Efter tydligt visat intresse från bl.a. globala mobiltelefontillverkare har Imints mjukvaruplattform, Vidhance, de senaste åren vidareutvecklats och anpassats till att adressera den snabbt växande marknaden för mobil video, som inkluderar smartphonetillverkare, social- och online media och globala appföretag, samt andra mobila kameraprodukter. Vidhance består idag av ett flertal olika och självständiga funktioner, delvis patenterade och med ytterligare patentansökningar på ingående.

http://www.imint.se     http://www.vidhance.com

Se Pressmeddelande